Spółka Sienkiewicz Mat-Bud w ramach podpisanej umowy konsorcjum bierze udział w realizacji projektu „Innowacyjne elementy nawierzchni peronów kolejowych z betonu fotokatalitycznego oczyszczającego powietrze” w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia NCBR – PKP PLK S.A polegającego na wsparciu badań naukowych i prac rozwojowych w obszarze infrastruktury kolejowej pn. Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej – BRIK II. Spółka odpowiada za realizację kamieni milowych dotyczących dwóch zadań powyższego projektu.
Zadanie nr 4: Określenie kształtu i wymiaru elementów oraz opracowanie metody ich produkcji
Celem realizacji zadania jest zaprojektowanie fotokatalitycznych elementów prefabrykowanych infrastruktury kolejowej w zakresie spełnienia wymagań: Warunków technicznych budowy i odbioru peronów pasażerskich, aspekty: peronowe krawędzie dostępu, nawierzchnie i korpus peronu (Id – 22) oraz Wytyczne architektoniczne dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych stanowiące, a także przyjętej technologii produkcji elementów prefabrykowanych.
Zadanie nr 6: Wykonanie prototypów i przygotowanie poligonu badawczego
Zasadniczym celem realizacji zadania jest wykonanie prototypów dwuwarstwowych elementów prefabrykowanych o właściwościach fotokatalitycznych oraz przygotowanie poligonu badawczego, który pozwoli zweryfikować właściwości zaprojektowanych kompozytów w zakresie zdolności do oczyszczania powietrza z zanieczyszczeń gazowych oraz samooczyszczania powierzchni w warunkach rzeczywistych.
Projekt jest współfinansowany ze środków budżetu Państwa.
Data podpisania umowy:
POIR.03.02.02-00-2069/20
„Wdrożenie wyników badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych nad opracowaniem innowacyjnych rozwiązań w zakresie elementów prefabrykowanych dla budownictwa”
Projekt dotyczy inwestycji technologicznej polegającej na wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla procesu wytwarzania prefabrykowanych wyrobów betonowych w postaci:
Technologia prefabrykacji wyrobów została opracowana tak, by dzięki ich zastosowaniu:
W efekcie skraca się czas realizacji procesu inwestycyjnego i wzrasta jego efektywność.
Realizacja projektu: 24.11.2020 – 30.06.2023
Koszt całkowity: 2 627 500,00 zł
Udział Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 1 182 375,00 zł